Feeds:
Posts
Comments

Archive for June, 2014

264990_101153040055483_330919967_n

RAMADAN tiba lagi

namun aku agak sedih kerana kami masih menumpang surau sementara, entah bila mampu memiliki surau sendiri

sejak aku terlibat dalam dunia blogging dan FB, jarang sangat korang akan tengok aku ‘merayu, merintih’ untuk mendapatkan derma atau sumbangan

tapi kali ini, dengan rasa rendah hati, aku merayu sekiranya ada di antara korang yang teringin untuk menambah ‘saham akhirat’, bantulah kami untuk menjayakan rancangan membina surau baru bagi menggantikan surau sedia ada di kawasan perumahan kami

sekali lalu, mungkin ada yang merasakan bahawa untuk membina surau bukan payah sangat pun, letaknya pula di ibu negara, pasti PETIK JARI saja untuk membangunkannya

drawing

tapi hakikatnya tidak semudah itu, kos bahan binaan semakin meningkat, apatah lagi kos upah jentera, kos pekerja dan segala jenis kos lagi

nak harap sumbangan penduduk, mungkin boleh tapi ia sudah tentu mengambil masa sedangkan ahli kariah makin ramai, surau makin uzur

pun begitu, Alhamdulillah, tabung surau kami dah mula ‘bergerak’ hasil inisiatif ahli jawatankuasa dan juga orang perseorangan yang mahu melihat projek surau baru kami itu berjaya direalisasikan

Alhamdulillah, sewaktu dan AJK surau pergi jumpa Ust. Don, dia pun sedia membantu

Alhamdulillah, sewaktu aku dan AJK surau pergi jumpa Ust. Don tahun 2012, dia pun sedia membantu

aku bersyukur, dalam pada dok pening bagi memikirkan dana yang diperlukan, sekurang-kurangnya benda paling asas iaitu kerja-kerja pembersihan kawasan, penebangan pokok-pokok dan kerja-kerja meratakan tanah telah pun bermula

kos21

nampak macam simple, tapi kerja-kerja begini pun dah menelan berpuluh ribu ringgit

Alhamdulillah, dah mula meratakan tanah...

Alhamdulillah, dah mula meratakan tanah…

nasib baik hasil gotong royong masyarakat setempat dapatlah mengurangkan sedikit kos

surau kami bernama Surau Al-Qudwah, terletak di Mukim Sungai Buloh, Daerah Petaling Jaya, Selangor dah telah pun mendapat kelulusan daripada pihak-pihak bertanggung jawab terutama Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk didirikan

Doc1 tn

ketika entry awal dulu aku mengumumkan mengenai pembinaan surau ini, ramai yang hantar emel meminta nombor akaun aku, Alhamdulillah… baca DI SINI

begini sajalah, di sini aku sertakan terus nombor akaun surau kami itu, tak perlulah melalui akaun aku, kalau boleh aku tak mau satu sen pun sumbangan masuk ke akaun peribadi aku tu, lebih afdhal…sekurang-kurangnya takdelah aku dipersoalkan di akhirat nanti kalau berlaku apa-apa

manalah tahu aku terambil gi beli rokok, mau kena panah petir hahahahaha

baik ini nombor akaunnya,

Infaq Pembinaan Surau Al-Qudwah
No Akaun : 8600643879 CIMB

481698_101146743389446_1511237780_n

sebelum aku menamatkan entry ini, aku tinggalkan korang dengan ayat ini

“ APABILA SEORANG ANAK ADAM MATI, NESCAYA AKAN TERPUTUSLAH SEGALA AMALANNYA KECUALI TIGA PERKARA, SEDEKAH JARIAH ATAU ILMU YANG MEMBERI MANFAAT ATAU ANAK YANG SOLEH YANG MENDOAKAN KEBAIKKAN UNTUKNYA KEPADA KEDUA-DUA IBU BAPANYA “

Wallahualam.

Read Full Post »

image

image

image

image

Read Full Post »

Umrah Kedua…

14042010975

INSHA ALLAH dalam masa beberapa jam lagi aku akan menaiki pesawat ke Madinah untuk mengerjakan umrah buat kali kedua

tiada apa yang nak dibanggakan sama ada kali pertama, kedua atau berapa kali pun ke tanah suci

yang penting adalah keikhlasan kita untuk beribadat dengan bersungguh-sungguh kepada-Nya, dan hanya untuk-Nya

cuma sudah tentu darjah dan barokah beribadah di tanah suci ini tidak sama kerana ia mempunyai keistimewaannya yang tersendiri

tiada apa yang aku harapkan selain daripada Allah menerima ibadah dan taubatku, insan yang penuh kesilapan dan dosa ini

tak mampu nak tulis banyak-banyak…cuma berdoa agar segalanya dipermudahkan di tanah suci nanti

pada kesempatan ini aku memohon jutaan ampun dan maaf sekiranya ada coretanku mengguris perasaan atau menyakitkan mata yang membaca

sesungguhnya yang baik itu dari Allah, yang buruk itu dari aku sendiri

salam,

SYAHRIL A. KADIR

Petaling Jaya, Jun 2014

Read Full Post »

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

%d bloggers like this: